Van Miriam naar Cresco

Hoe het begon
Ik ben Miriam, 53 jaar, getrouwd en moeder van twee volwassen kinderen. Ik woon in Holten (OV).
Mijn leven is altijd interessant maar turbulent geweest. Vanaf mijn jonge jaren heb ik veel situaties meegemaakt die me leerden nieuwsgierig te zijn en door te zetten. Ik hou ervan te ontdekken wie ik nu eigenlijk ben en waarom ik zo ben. Ik graaf graag in mijzelf maar heb die nieuwsgierigheid ook naar anderen met dezelfde eigenschappen. Want wat beweegt iemand nu werkelijk? Vaak is gedrag wat je in de eerste instantie ziet, niet wat er werkelijk speelt. Mensen zijn veel complexer dan op het eerste oog lijkt.
Ik heb best veel gestudeerd in mijn leven. Niet omdat ik dat altijd zo interessant vond, maar eigenlijk omdat ik nooit echt plezier vond in mijn opleidingen en banen en ik dus door bleef zoeken. Ik heb tot 5 jaar geleden voor het grootste deel in het basisonderwijs gewerkt. Als leerkracht en later als directeur. Daarnaast heb ik veel workshops en cursussen gevolgd waarbij het mij vaak om inzicht in mezelf ging. Zo volgde ik o.a. een NEI-, een NLP- en EFT-opleiding. Ondanks alle mooie inzichten die het opleverde, vond ik nooit een baan of bestemming waar ik al mijn energie in kwijt kon en die mij echte vreugde opleverde.
5 jaar geleden besloot ik na een paar jaar directeur te zijn geweest, om verschillende redenen te stoppen met werken. Dat kon gelukkig en dat bracht 5 bijzondere jaren, waarin ik in hoog tempo veel leerde over wie ik eigenlijk wilde zijn. Is deze zoektocht dan nu klaar? Nee, dat zal ie waarschijnlijk ook nooit zijn, maar hij heeft me wel ongelooflijk belangrijke informatie opgeleverd.
In die 5 jaar werd het me steeds duidelijker hoe belangrijk het voor mij is te kunnen praten met mensen die net als ik, waarde hechten aan gesprekken die ergens over gaan. Die het interessant vinden om samen te sparren over wat hen werkelijk bezighoudt.
Ik begon me steeds vaker af te vragen hoe mooi het zou zijn om zulke mensen bij elkaar te brengen.
En zo is het idee om Cresco op te starten, geboren. Een plek voor mensen die waarde hechten aan gesprekken die ergens over gaan.
Cresco is latijn en betekent:"ik groei" of "ik word groter"
Niet omdat groeien altijd het doel hoeft te zijn, maar omdat een nieuwe ontmoeting, een inzicht of goed gesprek soms net dat verschil kan maken. Je leert om anders te kijken, voelt je meer verbonden of ontdekt iets totaal nieuws. En daardoor "groeit" jouw wereld.
Wil jij dit ook ervaren? Klik hieronder voor de geplande ontmoetingen!